فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز در رشتخوار کشف و ضبط شد

یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز در رشتخوار کشف و ضبط شد آثارنیوز: رشتخوار ـ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز توسط پاسگاه انتظامی آستانه شهرستان رشتخوار آگاهی داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ محمدعلی مدیر اظهار داشت: طی بازرسی که در بخش مرکزی شهرستان رشتخوار توسط نیروهای انتظامی پاسگاه آستانه صورت گرفت بعد از توقیف و بازرسی از دو دستگاه خودرو، تعداد یک دستگاه فلزیاب و متعلقات کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: هم چنین ابزار و ادوات حفاری بدون مجوز شامل بیل، کلنگ و… کشف و ضبط شد.
وی اشاره کرد: در این جهت ۵ نفر دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قضائی به همراه متهمان تحویل مقامات قضائی شد.
مدیر اظهار داشت: با استناد قانون ضرورت گرفتن مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲/۱۳۷۵ استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب بدون گرفتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی جرم شمرده می شود و چنانچه دستگاه فلزیاب غیر ایرانی و خارجی باشد، مطابق بند ج ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، علاوه بر ضبط دستگاه، موضوع مشمول جریمه نقدی معادل یک تا سه برابر ارزش کالا است.

1402/04/16
13:20:05
5.0 / 5
388
تگهای خبر: خرید , خودرو , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری